logo

ul. Szkolna 2

38-440 Iwonicz-Zdrój

Z WIZYTĄ W MAŁYM RZYMIE

12 czerwca uczniowie z kl. IV-VI wybrali się na wycieczkę do jednego z najstarszych i najpiękniejszych polskich miast- Sandomierza, położonego na siedmiu wzgórzach tak, jak starożytny Rzym. Zobaczyliśmy sandomierski rynek i bazylikę katedralną. W Zbrojowni spotkaliśmy średniowiecznego rycerza, który opowiedział nam pasjonującą historię miasta. Przymierzając dawne stroje i elementy uzbrojenia, odbyliśmy prawdziwą wycieczkę w przeszłość. Największym zainteresowaniem cieszyła się sala tortur, a w niej dyby, kajdany, miecze katowskie. Nie mieliśmy czasu na nudę, bo niedługo potem przenieśliśmy się do podziemi. Spacerując mrocznymi korytarzami tworzącymi blisko półkilometrową Podziemną Trasę Turystyczną, wysłuchaliśmy tragicznej historii Haliny Krępianki- bohaterki, która zginęła, ratując Sandomierz przed najazdem Tatarów. Następnie z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej  podziwialiśmy piękną panoramę miasta. W drodze na rejs po Wiśle przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym oraz obok Domu Długosza – obecnie Muzeum Diecezjalnego i Katedry. Podczas rejsu był czas na podziwianie najważniejszych zabytków Sandomierza oraz spotkanie i porozmawianie z kapitanem statku, który na pamiątkę odcisnął pieczątkę kotwicy na ręku naszych uczniów. Na wycieczce był też czas na piękne zdjęcia, zakup pamiątek oraz coś dla ciała – lody i obiad w restauracji ,,Pod Ciżemką”. Z wycieczki oprócz pamiątek i zdjęć, przywieźliśmy mnóstwo niezapomnianych wrażeń.