To kolejny temat, jaki klasa III realizowała w ramach projektu Uniwersytetu Dzieci. Uczniowie w oparciu o treść filmu „Czy taniec może być pasją na całe życie?” dowiedzieli się, że tancerze korzystają z pojęć matematycznych, tworząc układy choreograficzne oparte na figurach geometrycznych. Muzycy natomiast liczą sylaby w tekstach piosenek, aby dobrze nam się ich słuchało. Mali studenci UD wykonywali proste aktywności rytmiczne. Przy dźwiękach muzyki rozszyfrowali zagadkę, jaką była instrukcja tańca chodzony, który był przodkiem poloneza, naszego tańca narodowego. Nauczyli się kilku prostych układów, które po kilku próbach potrafili zatańczyć. W podsumowaniu przyznali, że matematyka nikomu nie powinna być obca, a znajomość jej zasad pomaga w każdej dziedzinie życia – także w sztuce.
Oprócz tego tematu zrealizowaliśmy też dwa inne: Czy mogę ćwiczyć swoją uwagę?” oraz „Dlaczego śmiech to zdrowie?”. Po przesłaniu przez nauczyciela relacji z w/w lekcji dzieci otrzymały indeksy, w których będą notować przebieg projektu.